Szárnyaló fejlesztőház

Csoportok

ISKOLAELŐKÉSZÍTŐ FOGLALKOZÁSOK!!!!!

Gyakorló szülőként és pedagógusként is szembesülünk azzal, hogy az óvodai évek után éles váltás az iskolakezdés. A jelenlegi rendszerben a gyerekeknek sok olyan követelménynek kell megfelelniük az iskola első osztályában, amit az óvodában nem feltétlenül gyakorolhattak be. Mindannyian szeretnénk, hogy a gyerekek könnyen vegyék ezeket az akadályokat.Sok mozgással, játékos feladatokkal, rengeteg eszközhasználattal szeretnénk azokat a készségeket és képességeket fejleszteni, amelyeknek birtokában a gyerekek könnyedén léphetnek be az iskola kapuján.

A foglalkozások Bevezető gyakorlatokkal kezdődnek, melyek játékos formában készítik elő a feladatokra való ráhangolódást, és fejlesztik a koncentrációt.

Mozgásos gyakorlatokkal folytatódnak, ezek változatos módon gyakoroltatják a nagy- és finommozgásokat, hozzájárulnak az összetettebb fejlődési területek megalapozásához, az érzékeléshez kapcsolódó részképességek fejlesztéséhez. A foglalkozásokat záró fejlesztő gyakorlatok elsősorban az írás, az olvasás és a számolás elsajátításához szükséges részképességek fejlesztését szolgálják. Egyes összetettebb gyakorlatok egyszerre veszik igénybe a figyelmet, számolási készséget és logikus gondolkodást. Kis létszámú csoportjaink lehetővé teszik, hogy minden gyermek egyéni figyelmet, és személyre szabott feladatokat kapjon. Célunk, hogy a legfontosabb szükségletüket; a játékot felhasználva, a képességprofil minden elemére fókuszálva biztosítsuk számukra az optimális fejlődés lehetőségét. Türelemmel, bátorítással, pozitív visszajelzéssel motiváljuk őket.

A foglalkozás előnye az alacsony létszámú (min.: 4 fő, max.:8 fő) csoport, amely lehetővé teszi a differenciált, egyéni foglalkozást a gyerekekkel.
5-6 éves gyerekeket várunk csoportos foglalkozásokra.

Foglalkozást gyakorló óvodapedagógus tartja, aki mozgásfejlesztő képesítéssel is rendelkezik.

Jelentkezés: szarnyalo.fejlesztohaz@gmail.com

Időpont: csütörtök 16:00–16:45
A foglalkozások hetente egyszer 45 percben zajlanak.

Ára: 4.000 Ft/alkalom.
Bérlet: 35.000 Ft/ 10 alkalom;


EGYÉNI GYÓGYPEDAGÓGIAI FOGLALKOZÁSOK TANULÁSI ÉS/VAGY RÉSZKÉPESSÉG PROBLÉMÁK ENYHÍTÉSÉRE

Fónyi Noémi, okleveles gyógypedagógus vagyok. Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán végeztem gyógypedagógusként, majd szereztem mesterdiplomát gyógypedagógiai terápia szakirányon. Jelenleg fejlesztőpedagógusként dolgozom a Budaörsi Kincskereső Óvodában. Szakterületem a tanulásban akadályozottak pedagógiája és a pszichopedagógia. Célom, hogy tudásommal és tapasztalatommal segítsem a hozzám forduló szülőket, és segítséget nyújtsak gyermekeiknek az egyes részképességek (figyelem, emlékezet, számolás, grafomotorika, stb.) és/vagy a tanulás terén felmerülő problémákban (olvasás, szövegértés, írás, matematika). Az első találkozás alkalmával a gyermek állapotfelmérése, illetve szülővel való beszélgetés történik. Ez alapján határozzuk meg a fejlesztési célokat és a további közös munkát. A fejlesztő foglalkozások során nagy hangsúlyt fektetek a játékos, egyénre szabott módszerekre, melyek kellő sikerélményt biztosítanak a gyermekek számára. Emellett fontos számomra a szülőkkel való folyamatos kapcsolattartás is. Szeretettel várom jelentkezésüket, forduljanak hozzám bizalommal!

Egyéni időpont egyeztetés alapján: szarnyalo.fejlesztohaz@gmail.com

Felmérés: 15.000 Ft
További alkalmak: 6.000 Ft


AUTIZMUS-SPECIFIKUS EGYÉNI FEJLESZTÉS

Gyógypedagógus által vezetett egyénre szabott foglalkozások autizmusban érintett gyermekek számára. A fejlesztés az autizmushoz és az egyéni szükségletekhez adaptált módszerekkel és eszközökkel történik. Szükség esetén a már korábban használt (vizuális) segédeszközöket is beépítjük a foglalkozások menetébe (pl. Én-könyv, Napló, napirendi kártyák, szociális történetek). Elsődleges célunk a gyermekek segítése a környezethez való minél könnyebb és hatékonyabb alkalmazkodás terén. A fejlesztés fókuszában ezért a szocio-kommunikációs készségek, valamint a rugalmasság fokozása áll. A foglalkozások során az állandóság és az érzelmi biztonság megteremtésére, illetve a természetes élethelyzetek kiaknázására törekszünk, ennek érdekében szoros együttműködésben dolgozunk a szülőkkel, családdal is. Szükség esetén segítünk a megfelelő szakemberek felkutatásában.

Fő fejlesztési területek:

  • szociális, kommunikációs készségek (pl. együttműködés, érzelmek felismerése, kezelése, beszélgetés kezdeményezése, fenntartása, kölcsönösség a társas kapcsolatokban)
  • rugalmas gondolkodás
  • motiváció (jutalmazás)
  • figyelem-koncentráció, feladattudat, feladattartás
  • emlékezet
  • problémamegoldó gondolkodás
  • kudarctűrés

Jelentkezés, egyéni időpont egyeztetés alapján: szarnyalo.fejlesztohaz@gmail.com

Felmérés: 15.000 Ft
További alkalmak: 6.000 Ft


EGYÉNI KOMPLEX MOZGÁSTERÁPIA – DELACATO MÓDSZER ALAPJÁN (A TANULÁSI NEHÉZSÉGEK MEGELŐZÉSÉRE ÉS OLDÁSÁRA)

A mozgásfejlődés szoros kapcsolatban áll az idegrendszer fejlődésével, ha a mozgásfejlődésben valami nem megfelelően történik, ez megmutatkozik az idegrendszer működésében is. Ez több területen is okozhat elégtelen működést, tanulási problémákat, magatartási, figyelmi nehézségeket. A komplex mozgásterápia során a gyermek újraélheti a mozgásfejlődés szakaszait, kijavítja a hibás működéseket, így az idegrendszer is újraszerveződik, erősebbé válik. Ennek következtében pozitív változások következnek be a tanulásban, magatartásban és az önbizalomban.
Kinek javasolt a komplex mozgásterápia?

  • A nem iskolaérett óvodások számára (5 éves kortól)
  • Iskolás gyerekeknek, akiknek tanulási nehézségük van (olvasás-diszlexia, írás-diszgráfia, matematika-diszkalkulia)
  •  Mozgásában ügyetlenebb óvodás és iskolás gyermekeknek
  •  Beilleszkedési- és magatartásproblémák esetén
  •  Figyelemzavar esetén
  •  Ügyetlen finommotorika, bizonytalan mozgás esetén
  • Megkésett beszédfejlődés, beszédhiba esetén
  • Enyhe fokú értelmi fogyatékossággal élő gyermekeknek
  • ADHD, ADD gyermekeknek
  •  Észlelési zavar esetén

Jelentkezés, egyéni időpont egyeztetés alapján: szarnyalo.fejlesztohaz@gmail.com

Felmérés: 15.000 Ft
További alkalmak: 6.000 Ft


EGYÉNI ÉS/VAGY CSOPORTOS NÉMET, MAGYAR ÉS MATEMATIKA FOGLALKOZÁSOK ÁLTALÁNOS ISKOLÁS DIÁKOKNAK!

Korosztály: általános iskola 1-8
Bemutatkozás: Az 1-es Számú Általános Iskolában német nemzetiségi osztályban kezdtem meg a tanulmányaimat, majd az Illyés Gyula Gimnáziumban nyelvi előkészítő osztályba jártam. A gimnáziumi éveim során felsőfokú nyelvvizsgát szereztem német nyelvből, és az iskola mellett német tanítással foglalkoztam. Jelenleg pszichológia szakos hallgatóként nap mint nap foglalkozom emberekkel, emiatt fontos számomra, hogy jó kapcsolatot ápoljak a diákjaimmal. (Harta Zsófia)

Jelentkezés: Folyamatosan szarnyalo.fejlesztohaz@gmail.com

Csoportos óra bejelentkezés alapján hasonló korú gyerekeknek.
Ár: 6.500/2 fő; 7.500/3 fő;

Egyéni óra bejelentkezés alapján
Ár: 4.000 Ft


DRÁMA FOGLALKOZÁS ELSŐSÖK SZÁMÁRA!

A drámapedagógia egy művészetpedagógiai módszer, amely a gyermekek egészséges személyiségfejlődéséhez, a lelki egyensúly megteremtéséhez és a belső konfliktusaik feloldásához nyújt segítséget.
A dráma olyan csoportos játéktevékenység, amelynek során a résztvevők képzeletbeli (fiktív) világot építenek fel, majd ebbe a képzeletbeli világba szereplőként vonódnak be. A fiktív világon belül ugyanakkor valós problémákkal találkoznak, s ezekből a találkozásokból valós tudásra és tapasztalatra tesznek szert. Annak ellenére azonban, hogy dráma a színház eszköztárát alkalmazza, a drámapedagógiai tevékenység a nevelés folyamatát hangsúlyozza, amelynek nem (feltétlen) velejárója a résztvevők által közönség előtt bemutatott előadás.

A dráma foglalkozást elsős gyerekeknek ajánljuk (6-8 éves korosztály)!

Jelentkezés: szarnyalo.fejlesztohaz@gmail.com


A foglalkozás időpontja: péntekenként 15:30-16:15 óráig
A foglalkozás időtartama: 45 perc
Létszám minimum 8 maximum 15 fő.

Ára: 3.500 Ft/alkalom


DRÁMA FOGLALKOZÁS NAGYCSOPORTOS ÓVODÁSOK SZÁMÁRA

A drámapedagógia egy művészetpedagógiai módszer, amely az óvodás korúak egészséges személyiségfejlődéséhez, a lelki egyensúly megteremtéséhez és a belső konfliktusaik feloldásához nyújt segítséget.
A dráma olyan csoportos játéktevékenység, amelynek során a résztvevők képzeletbeli (fiktív) világot építenek fel, majd ebbe a képzeletbeli világba szereplőként vonódnak be. A fiktív világon belül ugyanakkor valós problémákkal találkoznak, s ezekből a találkozásokból valós tudásra és tapasztalatra tesznek szert. Annak ellenére azonban, hogy dráma a színház eszköztárát alkalmazza, a drámapedagógiai tevékenység a nevelés folyamatát hangsúlyozza, amelynek nem (feltétlen) velejárója a résztvevők által közönség előtt bemutatott előadás.
A dráma foglalkozást nagycsoportos óvodás gyerekeknek ajánljuk!

Jelentkezés: szarnyalo.fejlesztohaz@gmail.com

Kezdés: Minden év szeptember közepén
A foglalkozás időpontja: szerdánként 16.00-16.50 óráig
A foglalkozás időtartama: 50 perc
Létszám minimum 8 maximum 15 fő.

Ára: 2.500 Ft/alkalom
Bérletes rendszerben működik, havonta 10 000 Ft.


KÉPESSÉGFELZÁRKÓZTATÓ CSOPORT

Napjainkban sok szülő tapasztalja, hogy gyermeke fáradt, elveszítette érdeklődését, lelkesedését a tanulás iránt. A gyerkőc egyre többször mondja, hogy „nem tudom”, „nem értem”, „nincs kedvem tanulni”. Ezt a helyzetet még a digitális oktatás terhei is súlyosbították vagy éppen pont azok idézték elő. Ez a csoport játékos formában segít abban, hogy a gyermeknek stresszmentesen, gördülékenyen menjen a tanulás, és magabiztosabb, nyitottabb legyen.
Azoknak a gyerekeknek és szüleiknek szeretnénk segítséget nyújtani, akiknek problémát jelent a tanulás, az iskolai magas követelmények teljesítése. Szeretnék megelőzni, hogy iskolai problémáik súlyosbodjanak, a hátrányuk évről évre növekedjen.
Tanulási problémáról akkor beszélünk, amikor egy, egyébként ép intellektusú gyermeknek nehézségei adódnak valamilyen területen. Ez lehet: olvasás, szövegértés, írás, számolás, emlékezet vagy figyelem. Emiatt az iskolában folyamatos kudarcok érik és előfordulhat, hogy magatartás problémák is jelentkeznek.
A fejlesztő foglalkozások során az iskoláskorú gyermekek képességeinek és iskolai kompetenciáinak intenzív fejlesztése történik szakmailag megfelelően felkészült fejlesztő szakember segítségével. A gyermekek fejlesztése kis létszámú csoportban játékos, változatos, egyénre szabott módszerekkel zajlik. A foglalkozások során a képességfejlesztés mellett az aktuális tananyag gyakorlására is nagy hangsúlyt fektetünk. Így csökkenthetjük az elmaradást, illetve, ha preventív jelleggel történik a fejlesztés meg is előzhetjük a tanulási nehézség kialakulását.

Kinek javasolt a képességfelzárkóztató csoport?
Általános iskolás gyermekek számára…

  • figyelmi probléma,
  • tanulási nehézség (olvasás, írás, matematika),
  • egyéb részképesség problémák,
  • önbizalomhiány vagy szociális problémák, illetve az abból fakadó tanulási problémák,
  • az aktuális tananyagban észlelt lemaradás (hosszú betegség, digitális oktatás) esetén;
  • ha gondot okoz a házi feladatok elkészítése, az önálló tanulás.

A foglalkozás előnye az alacsony létszámú (min. 4 fő, max. 8 fő) csoport, amely lehetővé teszi a differenciált, egyéni foglalkozást a gyerekekkel.
A foglalkozások hetente egyszer 45 percben zajlanak, szerdánként 15:00 órától 15:45 óráig.

Jelentkezés: szarnyalo.fejlesztohaz@gmail.com

Kezdés: Minden év szeptemberében

Ára: 3.500 Ft/alkalom
Bérlet: 14.000 Ft/ 4 alkalom, 30.000 Ft/ 10 alkalom


ALAPOZÓ MOZGÁS (FEJLESZTÉS)

A tanulási nehézségek hátterében nagyjából, az esetek 70%-ában megtalálható az idegrendszer részleges éretlensége, sérülése vagy hibás szerveződése. Többnyire jelentősen csökkennek a tanulási nehézségek tünetei, ha sikerül felszámolni az idegrendszer szerveződésébe becsúszott hibákat. A mozgásfejlődés és vele együtt az idegrendszer fejlődése szigorú hierarchia szerint valósul meg. Az egyedfejlődésünk bizonyos vonatkozásaiban megismétli a törzsfejlődést. Ha ebbe a hierarchikus fejlődésbe hiba csúszik, a központi idegrendszer valamely ősibb kialakulású területe nem fejlődik megfelelően, maga után vonja a ráépülő összes terület, így a nagyagykérgen keresztül a gondolkodási folyamatok problémáit is. Az ősibb kialakulású területek fejlődésével a csecsemőnél egyre újabb és újabb mozgásformák jelennek meg. A mozgás a világgal való kapcsolatfelvétel első formája a baba számára. Erre épülnek rá az emberre jellemző kommunikációs formák: a beszéd, az olvasás és írás. Ha kimaradnak egyes lépések, esetleg nincs elegendő idő, tér vagy lehetőség a gyakorlásra, akkor hibák csúszhatnak a fejlődésébe. Az idegrendszer egyes területei alulszervezetté válnak, amelynek következményei legtöbbször az iskolában jelennek meg tanulási nehézség formájában. Mozgásterápia segítségével lehetőséget biztosíthatunk az idegrendszer számára, hogy bepótolja lemaradásait.
Az Alapozó Terápia módszerével hatásosan lehet fejleszteni:

  • olvasás- és írásproblémával küzdő iskolásokat
  • számolási nehézségeket mutató iskolásokat
  • iskolaéretlen óvodásokat
  • megkésett vagy hibás beszédfejlődésű gyerekeket
  • diszlexia veszélyeztetett vagy mozgásfejlődésükben elmaradt óvodásokat
  • figyelemzavaros, hiperaktív gyerekeket
  • enyhe fokban értelmi fogyatékos gyermekeket

Az Alapozó alapozását olyan gyermekeknek ajánlom, akik a megismerő tevékenységeikben, pszichés és/vagy érzelmileg, szociálisan elmaradást mutatnak, spontán fejlődésük a megszokott időben vagy módon történik.

Jelentkezés: Egyéni időpont egyeztetés alapján: szarnyalo.fejlesztohaz@gmail.com

Felmérés: 15.000 Ft
További alkalmak: 6.000 Ft